Tuesday, December 12, 2006

Grymt nöjd!

Varför inte? klart man ska vara! Ibland i alla fall. I ungefär två års tid har jag snackat om att starta en blogg. Inte fan har jag varit nöjd med produktiviteten där, inte. Men visst har man saker att vara nöjd över, mer eller mindre, iaf...
Så hur har nöjdhetspulsen på svenska svin varit på senaste då?
Tja, Bodström måste ju varit jävligt nöjd med tanke på alla nazilagar han hetsat igenom under sin tid som justitieminister. Synd att han inte har koll på 1337 sP34k nu när han ska läsa allas mail bara. Kan bli svårt att få översikt på allt junk, tur att han själv slipper, alliansen får maktrunka till de nya befogenheterna(det lär de bli glada över).
Jaja, följa USA har ju alltid sossarna diggat, så varför inte lite antidemokratiska terrorlagar?
(dagens motsvarighet till IB lär ju provsuga på min avföring efter det här)
Nazisvinen har väl inte haft så värst mycket att fira. Nån av deras jönsar fick en kniv i ryggen vid gullmarsplan. Utlyst hämndaktion har uteblivit. Bulorna har tappat stinget på att förtrycka folk. Min teori är att det har att göra med att 40-talets nazzar var värsta mobbarna, medans dagens nazzar mest är mobboffer.
Bush lär ju inte få det så ball med alla demokrater som fuckar upp det för han. Tough shit! Skit ska skit ha! ...så han lär ju inte vara så nöjd. Det går inte så bra för hans rock´n roll-krig. Vietnam i repris? PR-krig är jävligt smaklösa.
Svinig får man vara om man är Officer, Snut eller Domare. Domare hittar nämligen luckor i lagen så när dom är på horhus runkar dom bara och betalar de prostituerade för att titta på. Det är tydligen lagligt. Att telefonavlyssningen säger "två aktiva och en passiv" avfärdar han med att han ångrade sig och ombeställde på plats. Troligt? Efterhandskonstruktion? I alla fall är han förmodligen jävligt nöjd! Snutar får spöa sina fruar. Att Nita på frugan när hon försöker gosa upp det med lite kyss och smek räknas tydligen som en legitim manöver för att "freda sig". I alla fall om man är snut. Att han spöat på henne offentligt inför flera vittnen vid flera tillfällen förutom den incidenten räckte tydligen inte för fällande dom eller avsked från tjänsten. Nöjd? Han är nog nöjd. Militärbefälet som plågat sin fru under hela deras äktenskap faller i onåd. Han blir av med tjänst och utsätts för diciplinära åtgärder. Men mest för att han varit okänslig med hemligstämplat material, inte så mycket för kvinnoplågandet. Är han nöjd? Kanske lite.
"UPC/Chello/ComHem ägs av Carlylegroup nu. Dom står för 30% av USAs vapentillverkning!" sa en snubbe till mig på stan. Jag undrar om det är sant? Jag undrar om dom är nöjda? Jag tänker på de 400kr jag skänker till röda korset, sak, rädda barnen och greenpeace via autogiro varje månad. Sen ger jag 200 kr mer i månaden till vapentillverkare. Det är sådana saker jag är mindre nöjd med.
En av mina bästa vänner dog för två veckor sedan. Jag fick, som närmast stående, ordna med begravning och allt. Hon blev kremerad. Vad gör man av askan? Ska man hälla ut den nånstans där hon softade som mest eller ska man typ bygga något slags altare? Det finns ingen bekväm lösning för en ateist. Hon dog ung också. Det känns orättvist. Nöjdhetsfaktor: minus hundratrettontusen!
Såå, svinen har oftast större anledning att vara nöjda än de flesta.
Men jag är rätt nöjd ändå. För att toppsvinen börjar få liite motvind. Och för att jag vet att jag är full i fan på att sätta ytterligare några käppar i hjulet för dom under min livstid. Och jag vet att det finns sköna lirare där ute som gärna trashar lite för societeten. Det känns nice!
Kramar och kärlek!

1 comment:

Macke said...

Sweet mannen. BIG love