Wednesday, February 6, 2008

Idiotbegrepp, ja visst! Slå en journalist!

Varför heter det bara hedersmord när det begås av invandrare? I mitt liv har jag läst tiotusentals artiklar och notiser om svenska män som slår ihjäl sina fruar, skjuter sin familj, misshandlar sina barn till döds, etc.Skit samma om man är påverkad av alkohol, droger, religion(kristendom också!) eller depression. Man har ingen rätt att ta en annan människas liv.
Tyvärr verkar det ju som om det slår slint i skallen på vissa (män)niskor. Folk som skulle må bra av terapi är för stolta för att fråga och samhället har ändå ingen vård att ge, bara piller.
Att hitta på ett speciellt ord för familjetragedier i invandrarfamiljer är ett sätt att skapa en "vi och dom"-känsla. Och det är så rasism och fördomar skapas. Inte konstigt att rasistiska sverigedemokraterna gör framsteg, när journalister och proffstyckare myntar idiotbegrepp. F.ö. undrar jag vad en "värderånare" är? Alla som rånar något tar ju något av värde. Ytterligare ett idiotiskt uttryck. Vem utbildade dagens journalister? Förmodligen ett rikspucko.

Glöm inte att älska din nästa och bränna dennes SvD. Kärlek!

1 comment:

Pinoccia Piratan Pippidoll said...

Det hände en grej i veckan, på tal om det.
Jag bedrev självderstruktiva gärningar- en av dem var att diskutera något som inte berörde skönhet med ett visst brudgäng. Jag sa lite skämtsamt om hela grejen med att ha playboymerchandice på sig att "Ja skulle jag göra så skulle mina päron hedersmörda mig direkt så jävligt skulle det vara". Varav dom iskallt och rörande överrens svarar "Men... du kan inte bli hedersmördad... du är ju ljus". Haha... Blondiner som mig blir bara sexmördade det vet ju alla...
// Pippidoll

:)