Monday, January 8, 2007

Gott nytt år, mothafukkaz!

Hello ppl, ni stackare som plågar er igenom mitt ovett. Gott nytt añño på er. Det har inte skrivits så mycket på senaste då min hjärna varit ockuperad av släktingar och jobbtjafs. Du är det dock dags för blogtjafs igen. Dagens krönika faller tillbaks på ett tidigare ämne, nämligen HIV/AIDS.
Jag pratade nämligen med en god vän som pluggat till undersköterska ett tag. Hon tyckte det var fördjävligt med dom tidigare nämnda bulgariska sköterskorna i Libyen. På den tiden var det tydligen vanligt med smittat blod bland läkarutrustningen, innan man blev medveten om problemet. Visst skulle jag kunna svälja det argumentet om det varit ett tjugotal människor som drabbats. Men att över 450 barn drabbas har jag svårt att se som en slump, i alla fall på den tiden. Däremot kan jag tänka mig att någon svinig jäkel, säkerligen någon amerikansk spoof som trott sig jobba för CIA (typ som Usama, han trodde ju också att han knegade för dom, men tydligen anställer dom inte dom som gör smutsjobbet, utan kallar dom spoofs så att dom kan skylla på nån annan sen) gett dom utrustningen och fört dom bakom ljuset.
Däremot fick jag en konspirationsteori tillbaks av min vän. Den här verkar vara ganska utbredd bland läkare och sjuksköterskor. Virus kan tydligen muteras och bli resistent mot medicinering. Det största problemet med hiv/aids är att det har en tendens att konstant förändras i struktur. Pga det har inte ett vaccin kunnat skapas. Därför är man också väldigt försiktig med bromsmediciner. Om man missköter ett konstant intag av bromsmediciner kan man utveckla en resistent form av hiv. Detta är tydligen läkemedelsföretagen livrädda för och det är därför man håller stenhårt på licenserna. Då har man den störda rasistiska hållningen att självklart kommer människor i u-länder missköta medicinering pga brist på utbildning, vilket leder till mutering. Västvärldens hivsmittade, däremot, dom sköter sig självklart oavsett missbruk och psyke, och därför är det tillgängligt här.
Saken är den att det är ändå heelt meningslöst, det företagen gör mot t.ex. afrika och ryssland. Bromsmedicinerna kommer ändå fram, fast piratkopierade versioner och mindre doser, vilket leder till högre risk för mutation. Så man kan lika gärna släppa licenserna fria, det spelar ingen roll. Bränn pengarna på info istället, så kanske folk medicinerar rätt.
Fast då återkommer vi ju till min teori om att det är CIA eller någon liknande organisation som spridit skiten från början. Självklart har dom nån lömsk jävel anställd på dessa företag som sprider sin propaganda för att mörda uländerna så att man kan sno naturtillgångarna sedan.

Mer tankar har tänkts sen senast. Israel och Iran verkar ju småsugna på att spränga varandra med superbomben nr:1. Det känns ju inte så bra. Undrar vem som hinner först? Irans ledare verkar ha feta issues mot judar i största allmänhet. Israelerna är inte mycket bättre dom, med sitt arabhat. Mest underfundigt hatiska och antisemitiska tycker jag ändå är alla de grupperingar i västvärlden, oftast högerkristna, som förespråkar staten israel. Jag får vibbar av att dom tänker "sjysst, nu vart vi av med judesvinen, hoppas nu bara att dom och araberna har ihjäl varandra nu, så kan vi roffa åt oss allt själva sen."
Så om du läser detta och är svensk jude; det finns inget bättre du kan göra för den svenska antisemitismen än att åka till israel och ha ihjäl dig mot araberna. Så jävlas med dom! Stanna kvar här och chilla med oss i i-landsverige, och låt palestinierna få behålla det lilla dom har kvar.
Är du palestinier och läser det här; chilla på judehatet, judar och sionister är inte samma sak och i slutändan är det de länder som kallades "de allierade" under andra världskriget som är orsaken till dagens situation, särskilt de högerkristna.
Är du högerkristen, by the way, gå och självdö, världen är bättre utan neokonservativa fascister!

Jag har lite mer pajkastning ikväll, innan jag ger mig, men nu på det individuella planet.
Först tänkte jag såga Systrarna Pascalidou. Först sågar liberalistsystern skolan i Rinkeby och lyckas få sin syrra kickad. Sen vart det lite jidder fram och tillbaka. Sedan slutar det med att lillsyrran får 100 000 kalitchas från skolan istället för ett jobb. Slutet gott, allting gott? Njae, ungarna som redan hade en skabbig skola lär ju vara mindre nöjda med att årets skolbudget var 100 000 cash sämre efter incidenten. Fan vilket hyckleri, tjafsa om att barnen inte har det bra och sen sno hundra lax. Det lär ju inte precis gjort saken bättre.

Ytterligare en paj skall kastas och den här är personlig och privat. Alex Shulman, chefsredaktör på stureplan.se: Du lär ju vara så självgod så att du googlar ditt eget namn varje dag. Så då hittar du säkert till sockerpsykos till slut. Det är DU som är en lillgammal kapitalist med dålig hy! När jag ser din bild i .se känner jag mig smutsig och besudlad (dock tänker jag inte sänka mig till din nivå och jämföra mig med stereotypen av ett våldtäktsoffer och därmed förringa deras traumatiska upplevelse). Du har ingen aning om mitt liv eller vad jag har varit med om eller i vilka länder jag har varit. Men en sak ska du veta; jag har kontor på samma gata som dig och jiddrar du med mina vänner igen så kommer jag förbi så kan vi diskutera saken face 2 face.
(and btw, anmäler du mig till PUL anmäler jag dig för förtal samt till pressombudsmannen...bitch!)

Slutligen; världen är smutsig, nedskitad och vi kommer nog alla dö av växthuseffekten.
Krama dina vänner och naturen.
Love U all!

No comments: